zmień kontrast powiększ czcionkę pomniejsz czcionkę uproszczona wersja
Rada Powiatu Słubickiego

Rada Powiatu Słubickiego Transmisje z obrad Rady

XIII Sesja Rady Powiatu Słubickiego w dniu 25 marca 2025

Czas publikacji: 5 dni 19 godzin temu
Długość nagrania: 02:02:06
Liczba odtworzeń: 108
Jakość nagrania: SD | HD

Podsumowanie przebiegu posiedzenia / wygenerowane przez sztuczną inteligencję

XIII Sesja Rady Powiatu Słubickiego - 25 marca 2025

Na XIII sesji Rady Powiatu Słubickiego, która odbyła się 25 marca 2025 roku, obecnych było 16 radnych. Sesja rozpoczęła się od przywitania wszystkich uczestników przez Przewodniczącego, który poinformował o nagrywaniu i transmisji obrad.

Punkt 1: Sprawdzenie obecności

Na sali obecnych było 16 radnych, nieobecny był radny Andrzej Karpezo, co potwierdziło prawomocność obrad.

Punkt 2: Zgłoszenie wniosków o porządku obrad

Nie zgłoszono żadnych wniosków do porządku obrad.

Punkt 3: Informacja o uwagach do protokołu z XII sesji

Radni nie wnieśli żadnych poprawek do protokołu z XII sesji.

Punkt 4: Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej

Projekt uchwały przedstawiła Pani Alicja Starczewska, główny specjalista ds. budżetu. Uchwała dotyczyła aktualizacji dochodów i wydatków oraz przedsięwzięć inwestycyjnych. Komisje Budżetowo-Gospodarcza oraz Sfery Społecznej pozytywnie zaopiniowały projekt. Po dyskusji uchwała została podjęta jednogłośnie (16 głosów za).

Punkt 5: Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej na rok 2025

Pani Starczewska przedstawiła zmiany w planowanych dochodach i wydatkach. Komisje również pozytywnie zaopiniowały projekt. Po dyskusji uchwała została podjęta jednogłośnie (16 głosów za).

Punkt 6: Podjęcie uchwały w sprawie zmiany statutu powiatu

Pani Sekretarz Wojciech Skwarek przedstawił projekt zmiany statutu, który miał na celu dostosowanie zapisów do aktualnej struktury organizacyjnej. Komisje pozytywnie zaopiniowały projekt. Uchwała została podjęta (15 głosów za, 1 wstrzymujący się).

Punkt 7: Podjęcie uchwały w sprawie dotacji dla szkół niepublicznych

Pani Patrycja Harasimowicz przedstawiła projekt uchwały związany z nowym sposobem dotowania jednostek niepublicznych. Uchwała została podjęta jednogłośnie (16 głosów za).

Punkt 8: Podjęcie uchwały w sprawie rehabilitacji osób niepełnosprawnych

Pani Anna Gołębiowska przedstawiła projekt uchwały dotyczący podziału środków PFRON na 2025 rok. Uchwała została podjęta jednogłośnie (16 głosów za).

Punkt 9: Sprawozdanie z działalności Domu Dziennego Pobytu Zielona Przystań

Pani Karolina Rudzińska przedstawiła sprawozdanie z działalności placówki za rok 2024, podkreślając różnorodność działań i wsparcia dla seniorów. Radni wyrazili uznanie dla pracy placówki.

Punkt 10: Sprawozdanie z działalności Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie

Pani Anna Gołębiowska przedstawiła sprawozdanie, omawiając kryzys pieczy zastępczej oraz działania podejmowane w celu wsparcia rodzin zastępczych. Radni wyrazili swoje zaniepokojenie sytuacją.

Punkt 11: Sprawozdanie Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego

Nieobecny na sesji, sprawozdanie zostało przekazane w materiałach sesyjnych.

Punkt 12: Sprawozdanie Starosty z pracy Zarządu

Starosta Leszek Bajon przedstawił sprawozdanie z działań Zarządu, w tym dotyczące współpracy z gminami i planowanych inwestycji.

Punkt 13: Informacja o interpelacjach

Nie wpłynęły żadne interpelacje między sesjami.

Punkt 14: Sprawy bieżące

Radni poruszyli szereg bieżących spraw, w tym kwestie dotyczące korespondencji oraz bezpieczeństwa w powiecie. Ostatnim punktem była dyskusja na temat organizacji protestów i sytuacji na granicy.

Sesja zakończyła się życzeniami zdrowych i spokojnych Świąt Wielkanocnych dla wszystkich uczestników.

Uwaga!

Powyższe podsumowanie zostało wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Mogą znajdować się z nim błędy oraz nieścisłości. W celu weryfikacji zapisów podsumowania, rekomendujemy przesłuchać nagranie i upewnić się, że zawarte w nim stwierdzenia są zgodne ze stanem faktycznym.